Vilniaus rajono savivaldybės Centrinėje bibliotekoje liepos 1–5 dienomis vyko vaikų vasaros stovykla „Atrask save“, kurią finansavo Vilniaus rajono savivaldybė, o stovyklos dalyvių pietumis pasirūpino „Vilniaus paukštynas“. Ši stovykla tapo nepamirštama patirtimi mažiesiems dalyviams. Jie turėjo progą ne tik smagiai praleisti laiką, bet ir atrasti save kūrybiniuose užsiėmimuose, edukacinėse programose ir nuotykiuose.
Stovykla prasidėjo nuo nuotaikingų žaidimų, kurie padėjo vaikams susipažinti tarpusavyje ir užmegzti ryšį. Vėliau vaikai turėjo unikalią galimybę savo rankomis sukonstruoti robotus! VšĮ „Robotikos akademija“ specialistė supažindino su robotikos principais ir padėjo mažiesiems kūrėjams įgyvendinti savo idėjas.
Antrąją stovyklos dieną vaikai apsilankė „Energetikos ir technikos muziejuje“, kur dalyvavo edukacinėje programoje „Kaip Tomui įsižiebė lemputė?“. Jie sužinojo apie elektros energijos istoriją, išbandė mokslinius bandymus, konstravo lemputes ir apžiūrėjo technikos ekspoziciją. Vėliau pasivaikščiojo po senamiestį, užsuko į Bernardinų sodą ir stebėjo Dainų šventės renginius.
Trečioji stovyklos diena buvo kupina įspūdžių ir smagių veiklų. Šią dieną biblioteką aplankė svečiai iš Rudausių kaimo – vaikai, kurie taip pat dalyvavo stovykloje savo gyvenvietėje. Didelį būrį vaikų pasitiko ir pasveikino bibliotekos direktorius Miroslav Voitiulevič. Kartu su savo auklėtojomis jaunieji stovyklautojai atvyko susipažinti su biblioteka Rudaminoje ir smagiai praleisti laiką su bendraamžiais.
Dalyviai susipažino su bibliotekininko profesija ir šio darbo specifika. Apžiūrėjo bibliotekos patalpas: jaukias skaityklas, gausias knygų lentynas, vaikų skyrių, kuriame gausu spalvingų knygų ir įdomių žaislų. Vėliau vyko estafečių varžybos. Vaikai galėjo pasivaržyti savo vikrumu, jėga, išradingumu. Jie su azartu įveikė įvairias kliūtis, linksmai varžėsi tarpusavyje ir palaikė vieni kitus. Estafetės tapo puikia proga vaikams ne tik aktyviai pajudėti, bet ir ugdyti komandinio darbo įgūdžius bei stiprinti bendruomeniškumo jausmą.
Po pietų svečiai iš Rudausių atsisveikino su bibliotekos kolektyvu ir stovyklos dalyviais, o likusieji vaikai turėjo smagią pažintinę edukaciją ir ekskursiją po Vilniaus paukštyną, kurios metu sužinojo kaip gaminami vištienos kepsneliai. Edukacijos metu visi ragavo ką tik iškeptų kepsnelių.
Grįžę į biblioteką stovyklautojai kūrė piešinius konkursui „Mano išsvajotos atostogos su knyga rankoje“. Šį konkursą organizuoja Ščecineko valsčiaus viršaitis (Lenkija) ir mūsų biblioteka.
Ketvirtąją stovyklos dieną stovyklautojai lankėsi Vladislavo Sirokomlės muziejuje ir dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse. Šiaudinių žaislų edukacijoje gamino angeliukus iš šiaudų, susipažindami su liaudies tradicijomis. Keramikos edukacijoje vaikai lipdė iš molio, kurdami įvairius namų apyvokos daiktus, atspindinčius jų fantaziją ir kruopštumą. Kupini gerų įspūdžių, visi grįžo į biblioteką, kur jų laukė kino vakaras ir gardumynai.
Paskutinė stovyklos diena buvo kupina aktyvių veiklų, iššūkių ir įspūdžių. Diena prasidėjo energingais šokiais, kurie stiprino fizinį pasirengimą ir komandinio darbo įgūdžius. Vėliau vaikai dalyvavo „Pabėgimo kambaryje“, kur, susiskirstę į komandas, sprendė piratų pasaulio užduotis, siekdami surasti paslėptą lobį. Dirbdami kartu, jie demonstravo išradingumą ir komandinio darbo dvasią, džiaugėsi atradę lobio skrynią su staigmenomis. Po šio nuotykio stovyklautojai gamino karūnas artėjančiai „Mindaugo karūnavimo dienai“, sužinojo įdomių faktų apie Lietuvos istoriją ir valdovus. Garsinių skaitymų metu visi kartu gilino žinias apie Lietuvą, jos šventes ir iškilias asmenybes, taip ugdydami vaizduotę ir meilę lietuvių kalbai bei literatūrai. Po pietų vaikai susirinko bibliotekos kieme piknikui, kur vaišinosi skaniomis dešrelėmis, bendravo ir dalinosi įspūdžiais.
Stovykla „Atrask save“ tapo nepamirštama patirtimi vaikams. Jie turėjo progą kūrybiškai leisti laiką, išmokti naujų dalykų ir atrasti save. Susipažino su robotika, elektros energijos istorija, liaudies tradicijomis, keramikos menu, Lietuvos istorija ir literatūra. Stovykla skatino bendradarbiavimą, komandinio darbo įgūdžius, kūrybiškumą ir vaizduotę. Vaikai ne tik smagiai praleido laiką, bet ir įgijo naujų žinių bei įspūdžių, kurie lydės juos visą vasarą.